Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 noviembre 2024.

Com actuar en cas d'accident laboral? #CCOOPVinforma

    Comissions Obreres del País Valencià ha posat en marxa una cibercampanya informativa sobre salut laboral que facilita un protocol d'actuació immediata en cas d'accident de treball.

    28/06/2022.
    Portada fullet campanya informativa sobre salut laboral i accidents de treball.

    Portada fullet campanya informativa sobre salut laboral i accidents de treball.

    La proposta abasta des de la definició del que es considera accident laboral o els passos a seguir en cas de dificultats amb l'empresa o la mútua, fins a qüestions a tindre en compte per a facilitar la determinació final de la contingència davant l'Institut Nacional de la Seguretat Social i/o la denúncia davant Inspecció quan siga procedent.

    Les píndoles informatives es difondran en els perfils oficials del CCOO PV en xarxes socials amb l'etiqueta #CCOOPVinforma i el contingut íntegre es recollirà en un fullet descargable i imprimible com a eina bàsica per a l'afiliació.

    L'objectiu fonamental de la campanya és oferir respostes senzilles a qüestions com:

    · Què és un accident de treball?

    · Quins passos he de seguir?

    · I si l'empresa no em deriva a la mútua?

    · I si la mútua no reconeix l'accident com a laboral?

    · I si l'accident ha ocorregut per falta de mesures preventives?

    La resposta a aquest últim dubte és: “Pots denunciar davant Inspecció de Treball i sol·licitar el recàrrec de les prestacions. Això suposa que l'empresa infractora t'abone entre un 30 % i un 50 % de la base reguladora durant tot el període de baixa. Pregunta a la teua delegada o delegat de prevenció i informa't en CCOO PV sobre com denunciar (963 882 136 o ccoopv@pv.ccoo.es)”.